هم سخن

آشنایی با انواع پلیتفورم های شبکه های اجتماعی

هم سخن

آشنایی با انواع پلیتفورم های شبکه های اجتماعی

نقش یک دیجیتال مارکتر در سازمان

تو این مقاله متن مصاحبه با خانم Christina Garnett (یک دیجیتال استراتژیست برتر اروپایی) را برای شما آماده کرده ایم.

معلم و مدیر بازاریابی سابق ، کریستینا گارنت ، برای تقویت استراتژی های دیجیتال 500 برند همکاری کرده است.

کریستینا در حال حاضر به دنبال نوشتن یک کتاب و دیکشنری برای مدیریت استراتژی دیجیتال است، سعی می کند نکات و پیام هایی را که در تجربه با این 500 برند کسب کرده است را در قالب یک کتاب برای دیگران آماده کند.

این محتوا توسط شرکت  خرید فالوور اینستاگرام (خدمات اینستاگرامی) تهیه و تدارک دیده شده است.

او یک عشق عمیق به تحقیق مخاطبان و گوش دادن به اجتماع نظر آنها دارد و معتقد است که برای درک واقعی مخاطبان خود ، باید به آنها گوش فرا دهید.

امروز ، کریستینا درباره آنچه نقش استراتژیست دیجیتال درگیر آن است ، بیشتر به ما می گوید ، چگونه می توانید یک کمپین موفقیت آمیز برای نام تجاری خود انتخاب کنید و بسنجید، و نکاتی در مورد اینکه چگونه از موارد گوناگون الهام بگیرید.


رازهای یک دیجیتال استراتژیست

راز یک دیجیتال استراتژیست
راز یک دیجیتال استراتژیست


1 - نقش استراتژیست دیجیتال چیست؟

نقش من به عنوان یک استراتژیست ، راهنمایی برندها از طریق فرصت های ارتباطی برای تقویت ارتباط آنها با مخاطبان اصلی خود و به اشتراک گذاشتن داستان آنها می باشد.

در جایگاه خودم ، به عنوان مربی برای مشتریان نیز کمک می کنم. به عنوان یک دیجیتال استراتژیست کافی نیست بدانید که یک ویژگی جدید در یک پلتفرم یا یک ترفند جذاب وجود دارد. بلکه استراتژیست این است که نه تنها به این امر توجه کند بلکه به تشریح پیامدهای احتمالی و تأثیر آن را نیز بشناسد و آن را بررسی کند.

کار مورد علاقه من زمانی است که می توانم به گزارش های اجتماعی شیرجه بزنم و استراتژی های برند و نقشه راه را ایجاد کنم که نیازها و اهداف مشتری را برطرف کند.

تعیین صدای برند ، استراتژی محتوا و شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) با تمرکز بر بهینه سازی مداوم راهی است برای انعطاف پذیری ماهیچه های استراتژی من و فرو رفتن در اعماق آنچه که باعث می شود تا مشتریان ما اینقدر منحصر به فرد باشند و اینکه چگونه می توانیم آنها را با مخاطب هدفشان به اشتراک بگذاریم.

چگونه می توانیم مخاطبان را نیز همچون خود عاشق آن استراتژی بکنیم؟

حتما بخوایند : چگونه موفقیت بازاریابی اینستاگرام خود را اندازه بگیریم؟


2 - برنامه روزانه شما چگونه است؟

کار من با مشتری از زمان شروع کار گسترش یافته است. هرچه بیشتر و بیشتر کارهای شما را می بینند ، بیشتر در مورد نیازهایشان باز می شوند. در حال حاضر در شغل خودم ، گزارشهای هفتگی را ایجاد می کنم که به بهترین نحو محتوا را برجسته می کند ، گزینه های محتوای همیشه سبز و همچنین copywrite را مشخص می کند ، social media graphics ، audiograms و موارد دیگر را ایجاد می کند.

برنامه روزانه من از روزی به روز دیگر متفاوت است، ممکن در اثر بحرانی برای برخی از مشتری های خاص که به مشکل برخورد کردن برنامه های ویژه ای طراحی کنیم و راه های ساد یا نوآورانه ای برای آنها بچینیم.

جالبه بدونید که رخداد این اتفاقات ممکن است بسیار سریع تر از تصور شما هم رخ بدهد. وقتی که صبح از خواب بیدار می شوید با انبوهی از اخبار و پیام ها موجه می شوید.


3 - خود را به عنوان یک حرفه ای توصیف کنید ، چه چیزی باعث موفقیت شما می شود ، چه چیزی را برای تغییر یا بهبود تلاش می کنید؟

بی پایان کنجکاو هستم من هرگز نمی خواهم از یادگیری متوقف شوم ، و این یکی از دلایلی است که من خیلی از فضای بازاریابی دیجیتال را دوست دارم. این حرفه ، ابزارهای آن ، قابلیت ها و روندهای آن می تواند با گذشت زمان تغییر اساسی کند. خواندن مداوم ، تجربه کردن ، آزمایش و محتوای ممیزی شما را بر روی انگشتان خود نگه می دارد و شما را فروتن می کند. هیچ کس آن را نمی داند.

من یک معتقدم بزرگ هستم که در ابتدا باید برند باید ظاهر شود. تمام کارهای من تقویت و رشد برند و پیام آن است. یکی از تمرکزهای من در این زمینه گوش دادن به اجتماع است.

بسیاری از فرصت های از دست رفته وجود دارد زیرا برندها ها وقت لازم را برای گوش دادن و عمل به آنچه مخاطبان و مشتریان هدف خود می گفتند ، نیافتند. این یک گنجینه طلای تحقیق بازار است. شما باید به آن ضربه بزنید و آن را تغییر دهید.

من به عنوان یک deconstructionist شناخته می شوم. ذهن من می خواهد همه چیز را جدا کند. چرا برخی از کلمات خاص در قطعه ای از قطعه دیگر قوی تر هستند؟ چرا یک تصویر یا فیلم باعث می شود برخی از افراد دیگر از بررسی بیشتر متوقف شوند؟ من عاشق تجزیه و تحلیل کمپین ها هستم تا ببینم چه چیزی باعث ایجاد چنین تغییراتی در این مخاطبان شده است.

حتما بخوانید : بازاریابی با تلگرام (تلگرام مارکتینگ)

4 - به نظر من موفق ترین استراتژی دیجیتال .... است زیرا ...

موفق ترین استراتژی دیجیتال برقراری ارتباط با مخاطبان است زیرا به این ترتیب ارتباط عمیق تری با بازار هدف خود ایجاد می کنید.

محتوای شما اعتماد ایجاد می کند و نشان می دهد مخاطبان خود را فراتر از یک شخصیت می بینید. شما آنها را به عنوان افراد با سؤال ، نگرانی ، نیاز و واقعاً به آنها اهمیت می دهید و می خواهید به آنها کمک کنید.

این فقط ارسال ایمیل و ارسال محتوای آنلاین نیست.

برندها باید با مخاطبان خود درگیر شوند. محتوای مناسب تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید که باعث می شود طرفداران شما احساس ویژه و شنیدنی کنند.

به عنوان یک برند ، آیا مخاطبان خود را شنیده و درک می کنید ، یا آنها را احساس می کنید که می خواهید هر بار که محتوای شما را می بینند ، از شما خریداری کنند؟

بهرین ترفند موفقت در بازاریابی
بهرین ترفند موفقت در بازاریابی


5 - می تونی آینده شبکه های اجتماعی را برامون توصیف کنی؟

ما تمرکز مداوم روی خط خوب بین حفظ حریم خصوصی و شخصی سازی خواهیم دید. به عنوان مصرف کننده ، ما محتواهایی را می خواهیم که با آنها درگیر شویم ، به عنوان مثال می توانیم وب سایت Netflix و Amazon را نام ببریم که محصول و محتوا را براساس رفتار و نیاز کاربر به آن نمایش می دهند.

ارتباط و معامله زمانی سودبخش خواهد بود که ما محتوای کاربردی و با کیفیت را متناسب با نیاز کاربر برای آن آماده کنیم، و حریم خصوصی کاربر نیا بسیار پراهمیت است.

کاربران نمی خواهند که برای تعداد محتوای بی ارزش و نامتناسب زمان و حریم خصوصی خود را مورد هجوم قرار دهند.


این بخشی از مصاحبه با کریستانا بود که برای من بسیار مفید بود و امیدوارم برای شما نیز مفید واقع شود.


 منبع :   وظایف یک دیجیتال استراتژیست (Digital Strategist)

اسلایدر یا کروسل اینستاگرام

با توجه به آخرین آماری که از کاربران اینستاگرام در دست داریم، این شبکه اجتماعی یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی موبایل محور در کل دنیا است.

شما می توانید با خرید فالوور اینستاگرام و استفاده از اسلایدشو فالوورهای خود را در زمان کوتاه چندبرابر کنید

در حال حاضر اینستاگرام بالغ بر 500 میلیون کاربر فعال دارد، که این اعداد باعث می شود که اینستاگرام قدرت بیظیری داشته باشه.

اما وقتی در اینستاگرام صحبت از محتوای ارگانیک میشه، متخصصین اینستاگرام در مورد بالانس محتوای عکسی ، ویدیوئی و پست های کاروسل میرع ، که چگونه با این سه گزینه بهترین فیدبک را از پست های خود بگیرند.

اما همین جا بگم که الان اکثر متخصصین از پست های کاروسل بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار میگیرد.

پست های کروسل این امکان را به کاربران خود می دهند که اسلایدشویی از عکس ها ، ویدیو ها یا مخلوطی از هردو آنها را بسازد.

دوست دارید در مورد اخرین تحقیقاتی که در این مورد اتفاق افتاده را با شما در میان بگذارم؟


1 - افزایش استفاده از کروسل اینستاگرام

از سال 2017 که کروسل در اینستاگرام قرار داده شد، برندهای مختلف و بزرگ از این ویژگی رفته رفته بیشتر استفاده کردند ، و از سالی به سال دیگر میزان استفاده آن بیشتر شد.

میزان استفاده از کروسل ، عکس و ویدیو در اینستاگرام
میزان استفاده از کروسل ، عکس و ویدیو در اینستاگرام

در سال 2017 تنها 3 تا 4 درصد از محتوای اینستاگرام شامل پست های کروسل بود ، در ژوئیه سال 2020 این درصد به 19.44 درصد رسید.

از این گذشته ، در ماه مه 2019 ، درصد ارسال های پست های کروسل اینستاگرام از تعداد فیلم ها ی منتشر شده پیشی گرفت.

بررسی پست های کروسل اینستاگرام در 2019 و 2020
بررسی پست های کروسل اینستاگرام در 2019 و 2020

برخلاف اینکه تصاویر هنوز هم بیشترین نوع پست های ارسالی هستند ، محبوبیت آنها رو به کاهش است.

در سال 2019 ، داده ها نشان می دهد که تصاویر 70.79٪ از محتوای اینستاگرام را تشکیل می دهند ، در حالی که در سال 2020 این میزان به 67.82٪ کاهش یافته است.

با اطمینان می توان گفت که به زودی پست های کروسل اینستاگرام، نوع پست لیدر محتوای ارگانیک در اینستاگرام خواهند بود.


2 - پست های کروسل کاربران را بیشتر درگیر خود می کند

افزایش محبوبیت کروسل های اینستاگرام، درگیر کردن کاربران است.

مطالعات قبلی در اینستاگرام ثابت کرده است که پست های کروسل ، تعامل بیشتری به خصوص در مورد پروفایل های کوچکتر با کمتر از 5000 دنبال کننده ایجاد می کنند.

ما یک سال بعد نگاه دیگری به داده ها داشتیم و آن پروفایل های کوچک را دوباره آننالیز کردیم ، و بقیه پروفایل ها خارج از این آنالیز بودند.

کدام پست اینستاگرام تعامل بیشتری دارد
کدام پست اینستاگرام تعامل بیشتری دارد

نتیجه نیز بیانگر همه چیز است ، پست های کروسل با 1.92 درصد رتبه یک را کسب کرده است، بعد آن عکس ها که رتبه دو را با درصد 1.74 و رتبه سوم هم برخلاف تصورها برای ویدیو های اینستاگرامی است با 1.45 درصد.


جن هرمن (Jenn Herman) - متخصص و استراتژیست شبکه های اجتماعی :

الان مدتی است که به مردم توصیه می کنم از کروسل در اینستاگرام استفاده کنند. و این داده ها و آمار ثابت می کند که چرا! اما برای درک اینکه چرا این اتفاق می افتد ، باید درک کنید که چگونه کاروسل کار می کند.
اگر یک پست عادی را در اینستاگرام بارگذاری کنید ، آن پست بر اساس رتبه بندی الگوریتمی برای هر یک از آنها در فید هر یک از دنبال کنندگان شما ظاهر می شود. اگر یک دنبال کننده از پست شما عبور کند ، دیگر نمی تواند دوباره آن را ببیند.
با این وجود اگر دنبال کننده ی شما اولین بار که از پست کروسلی شما رد می شود وتوجهی به آن نمی کند، اینستاگرام سعی می کند که دومین با نیز همان پست شما را با صفحه ای دیگر از صفحه ی اول دوباره به آن کاربر نشان دهد، و آن را درگیر خود بکند.
در صورت عدم واکنش به اولین تصویر یا ویدئوی پست شما ، این امکان را برای مخاطبان خود دو برابر می کند.
در حالی که این همه عالی به نظر می رسد ، من نسبت به استفاده بیش از اندازه از کروسل احتیاط می کنم. شما نمی خواهید که هر نوشته یک چرخ فلک باشد زیرا می تواند مخاطبان شما را تحت الشعاع خود قرار دهد و به تولید محتوا بیش از حد احتیاج دارد.
بنابراین بهتر است که از کروسل هم همراه دیگر محتوای خود استفاده کنید و فالوورهای بیشتری جذب کنید.
جن هرمن - متخصص شبکه های اجتماعی
جن هرمن - متخصص شبکه های اجتماعی


3 - پست کروسل ما چند اسلاید داشته باشه بهتر است.

متداول ترین کروسل ها دارای دو اسلاید (33.10٪ ازکروسل ها) یا سه اسلاید (19.69٪) است ، اما همچنین کروسل ها 6.77٪ آنها با حداکثر تعداد اسلایدها وجود دارد. به عکس زیر خوب دقت کنید.

درصد اسلایدهای کروسل
درصد اسلایدهای کروسل

در حالی که کروسل با دو اسلاید نرخ درگیری کاربریش به صورت متوسط (1.90٪) است ، کروسل با هشت اسلاید یا بیشتر حتی عملکرد بهتری دارد.

هنگام استفاده از هر 10 اسلاید موجود ، میانگین نرخ درگیری بیش از 2٪ است.

نرخ درگیری کاربران انواع کروسل ها
نرخ درگیری کاربران انواع کروسل ها

به نظر می رسد کروسل با چهار اسلاید با ضریب 1.70٪ بدترین نوع کروسل حساب می شود.


دورین مورین (Dorien Morin van-Dam) - متخصص محتوای شبکه های اجتماعی

پست های چرخ فلک یک روش عالی برای نمایش یک آلبوم از محصولات گروه بندی شده ، عکس های فوری از رویداد یا یک فرایند چند مرحله ای است.
قادر به آپلود حداکثر 10 تصویر با دقت انتخاب شده در یک سری، فرصتی بزرگ برای برندها است.
با نشان دادن تصاویر بیشتر ، مخاطبان اینستاگرامی خود را متهیج سازید ،به همین روش می توانید برند خودتان را خیلی سریع و با قدرت رشد بدید.
دورین مورین
دورین مورین


امیدوارم که این پست برای شما مفید بوده باشه و تونسته باشید نکات بسیاری ازش یاد بگیرید.

در صورت پسند لایک یادتون نره و مارو به دوستاتون معرفی کنید.


منبع : 

کروسل اینستاگرام [Instagram Carousel Study]