هم سخن

آشنایی با انواع پلیتفورم های شبکه های اجتماعی

هم سخن

آشنایی با انواع پلیتفورم های شبکه های اجتماعی

اسلایدر یا کروسل اینستاگرام

با توجه به آخرین آماری که از کاربران اینستاگرام در دست داریم، این شبکه اجتماعی یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی موبایل محور در کل دنیا است.

شما می توانید با خرید فالوور اینستاگرام و استفاده از اسلایدشو فالوورهای خود را در زمان کوتاه چندبرابر کنید

در حال حاضر اینستاگرام بالغ بر 500 میلیون کاربر فعال دارد، که این اعداد باعث می شود که اینستاگرام قدرت بیظیری داشته باشه.

اما وقتی در اینستاگرام صحبت از محتوای ارگانیک میشه، متخصصین اینستاگرام در مورد بالانس محتوای عکسی ، ویدیوئی و پست های کاروسل میرع ، که چگونه با این سه گزینه بهترین فیدبک را از پست های خود بگیرند.

اما همین جا بگم که الان اکثر متخصصین از پست های کاروسل بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار میگیرد.

پست های کروسل این امکان را به کاربران خود می دهند که اسلایدشویی از عکس ها ، ویدیو ها یا مخلوطی از هردو آنها را بسازد.

دوست دارید در مورد اخرین تحقیقاتی که در این مورد اتفاق افتاده را با شما در میان بگذارم؟


1 - افزایش استفاده از کروسل اینستاگرام

از سال 2017 که کروسل در اینستاگرام قرار داده شد، برندهای مختلف و بزرگ از این ویژگی رفته رفته بیشتر استفاده کردند ، و از سالی به سال دیگر میزان استفاده آن بیشتر شد.

میزان استفاده از کروسل ، عکس و ویدیو در اینستاگرام
میزان استفاده از کروسل ، عکس و ویدیو در اینستاگرام

در سال 2017 تنها 3 تا 4 درصد از محتوای اینستاگرام شامل پست های کروسل بود ، در ژوئیه سال 2020 این درصد به 19.44 درصد رسید.

از این گذشته ، در ماه مه 2019 ، درصد ارسال های پست های کروسل اینستاگرام از تعداد فیلم ها ی منتشر شده پیشی گرفت.

بررسی پست های کروسل اینستاگرام در 2019 و 2020
بررسی پست های کروسل اینستاگرام در 2019 و 2020

برخلاف اینکه تصاویر هنوز هم بیشترین نوع پست های ارسالی هستند ، محبوبیت آنها رو به کاهش است.

در سال 2019 ، داده ها نشان می دهد که تصاویر 70.79٪ از محتوای اینستاگرام را تشکیل می دهند ، در حالی که در سال 2020 این میزان به 67.82٪ کاهش یافته است.

با اطمینان می توان گفت که به زودی پست های کروسل اینستاگرام، نوع پست لیدر محتوای ارگانیک در اینستاگرام خواهند بود.


2 - پست های کروسل کاربران را بیشتر درگیر خود می کند

افزایش محبوبیت کروسل های اینستاگرام، درگیر کردن کاربران است.

مطالعات قبلی در اینستاگرام ثابت کرده است که پست های کروسل ، تعامل بیشتری به خصوص در مورد پروفایل های کوچکتر با کمتر از 5000 دنبال کننده ایجاد می کنند.

ما یک سال بعد نگاه دیگری به داده ها داشتیم و آن پروفایل های کوچک را دوباره آننالیز کردیم ، و بقیه پروفایل ها خارج از این آنالیز بودند.

کدام پست اینستاگرام تعامل بیشتری دارد
کدام پست اینستاگرام تعامل بیشتری دارد

نتیجه نیز بیانگر همه چیز است ، پست های کروسل با 1.92 درصد رتبه یک را کسب کرده است، بعد آن عکس ها که رتبه دو را با درصد 1.74 و رتبه سوم هم برخلاف تصورها برای ویدیو های اینستاگرامی است با 1.45 درصد.


جن هرمن (Jenn Herman) - متخصص و استراتژیست شبکه های اجتماعی :

الان مدتی است که به مردم توصیه می کنم از کروسل در اینستاگرام استفاده کنند. و این داده ها و آمار ثابت می کند که چرا! اما برای درک اینکه چرا این اتفاق می افتد ، باید درک کنید که چگونه کاروسل کار می کند.
اگر یک پست عادی را در اینستاگرام بارگذاری کنید ، آن پست بر اساس رتبه بندی الگوریتمی برای هر یک از آنها در فید هر یک از دنبال کنندگان شما ظاهر می شود. اگر یک دنبال کننده از پست شما عبور کند ، دیگر نمی تواند دوباره آن را ببیند.
با این وجود اگر دنبال کننده ی شما اولین بار که از پست کروسلی شما رد می شود وتوجهی به آن نمی کند، اینستاگرام سعی می کند که دومین با نیز همان پست شما را با صفحه ای دیگر از صفحه ی اول دوباره به آن کاربر نشان دهد، و آن را درگیر خود بکند.
در صورت عدم واکنش به اولین تصویر یا ویدئوی پست شما ، این امکان را برای مخاطبان خود دو برابر می کند.
در حالی که این همه عالی به نظر می رسد ، من نسبت به استفاده بیش از اندازه از کروسل احتیاط می کنم. شما نمی خواهید که هر نوشته یک چرخ فلک باشد زیرا می تواند مخاطبان شما را تحت الشعاع خود قرار دهد و به تولید محتوا بیش از حد احتیاج دارد.
بنابراین بهتر است که از کروسل هم همراه دیگر محتوای خود استفاده کنید و فالوورهای بیشتری جذب کنید.
جن هرمن - متخصص شبکه های اجتماعی
جن هرمن - متخصص شبکه های اجتماعی


3 - پست کروسل ما چند اسلاید داشته باشه بهتر است.

متداول ترین کروسل ها دارای دو اسلاید (33.10٪ ازکروسل ها) یا سه اسلاید (19.69٪) است ، اما همچنین کروسل ها 6.77٪ آنها با حداکثر تعداد اسلایدها وجود دارد. به عکس زیر خوب دقت کنید.

درصد اسلایدهای کروسل
درصد اسلایدهای کروسل

در حالی که کروسل با دو اسلاید نرخ درگیری کاربریش به صورت متوسط (1.90٪) است ، کروسل با هشت اسلاید یا بیشتر حتی عملکرد بهتری دارد.

هنگام استفاده از هر 10 اسلاید موجود ، میانگین نرخ درگیری بیش از 2٪ است.

نرخ درگیری کاربران انواع کروسل ها
نرخ درگیری کاربران انواع کروسل ها

به نظر می رسد کروسل با چهار اسلاید با ضریب 1.70٪ بدترین نوع کروسل حساب می شود.


دورین مورین (Dorien Morin van-Dam) - متخصص محتوای شبکه های اجتماعی

پست های چرخ فلک یک روش عالی برای نمایش یک آلبوم از محصولات گروه بندی شده ، عکس های فوری از رویداد یا یک فرایند چند مرحله ای است.
قادر به آپلود حداکثر 10 تصویر با دقت انتخاب شده در یک سری، فرصتی بزرگ برای برندها است.
با نشان دادن تصاویر بیشتر ، مخاطبان اینستاگرامی خود را متهیج سازید ،به همین روش می توانید برند خودتان را خیلی سریع و با قدرت رشد بدید.
دورین مورین
دورین مورین


امیدوارم که این پست برای شما مفید بوده باشه و تونسته باشید نکات بسیاری ازش یاد بگیرید.

در صورت پسند لایک یادتون نره و مارو به دوستاتون معرفی کنید.


منبع : 

کروسل اینستاگرام [Instagram Carousel Study]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد